Weightless

Weightless

torsdag 26 februari 2015

Lat jävel

Jag är så sjukt lat!
Jag har inte ridit idag, utan bara mockat och gjort allt annat, av den enkla anledningen att jag inte ville åka hemifrån... Eftersom jag skulle till jobbet har jag där emot varit i stallet två gånger idag... För jag skulle fixa åt både Kerstin och Gurra... Kerstin är ett russ som också ägs av Maggie. Och eftersom Gurra står på halm så jag ville inte mocka hans box innan jobbet då lukten av halm sätter sig så sjukt i kläder! Jag menar, finns det något som luktar värre än kläder när man mockat en halmbox? Nä jag skulle inte tro det vah!
Hur som efter stallet åkte jag till jobbet, och jag bara måste säga igen, mitt jobb är det bästa i världen! Från första sekunden har det varit fullt upp, och det är helt underbart när det finns folk att hjälpa hela tiden. Service är verkligen det jag ska syssla med, någon dag vill jag ha en egen hästsportsbutik, fram tills det, om, om e bra, det någonsin blir så att jag har en, så ska jag suga i mig så mycket kunskap som det bara går. Ibland känns det som att jag inte kan tillräckligt inom vissa saker, jag har inget konkret exempel just nu, men jag kan återkomma med ett bra exempel när jag väl hittar ett.

Just det, resten av dagen, eller ah, kvällen.
Jag slutade strax efter 19, skjutsade hem Anna, ena kollegan, och åkte sedan till stallet och mockade och pussade på den Röda Faran. Ooohhh, han gör mig så glad ibland! Våran passivitetsträning har gått sjukt bra, han stod stilla på gången hela tiden. Det vill säga tills jag skulle pussa på honom hehe! Då ville han absolut inte stå stilla längre för fy vad äckligt med massa pussar! :P

Det var i alla fall mig dag, vi får väl se om jag ens kan återkomma med något imorgon...
Och just det! Om någon läster detta kan väl denna vara snäll och slänga iväg ett sms till mig imorgon vig 19 och påminna mig att jag ska hämta en bok som mamma har? Skulle vara jätte snällt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar