Weightless

Weightless

torsdag 26 februari 2015

Om mig då... Del 4

För att inte börja där jag slutade...
Jag började jobba på Hööks igen, tillbaka där jag först började efter studenten. Världens bästa jobb, verkligen, jag tror inte att jag kan hitta ett jobb som passar mig bättre. När jag va liten så önskade jag att jag skulle bli tillräckligt duktig och kunna tillräckligt mycket om hästar för att jobba på Hööks, och helt ärligt, hur många kan säga att det första jobbet dom fick efter studenten är jobbet man drömde om som liten? Jag har ingen fakta i mitt svar, man jag gissar på att det inte är speciellt många.

Jag började rida Affie igen, och det gick bättre och bättre. En på riktigt underbar häst, när hon vill i alla fall. En fin häst, riktigt fin! Stor, 173 eller 174, brun, med en bläs, stora öron, och jordens finaste snällaste ögon. Och känslan man kan få på henne är otrolig. Mer kan jag inte säga om henne just nu, en otrolig häst, verkligen.



Och så hoppar vi till nutid.

Maggie, min kollega, frågade mig om jag ville hjälpa henne med hennes valack. Gurra, ett fullblod. 
Där kan vi snacka om en häst med humor! Det ska hända något hela tiden, en häst som är pigg och glad, han är otroligt rolig.
Jag har ridit honom i ett par veckor nu, och vi går från en klarhet till en annan, Vi va på banan första gången i tisdags, vi har ridit i hagen tre gånger innan, annars så har vi bara ridit ut, han har en bättre framåtbjudning då och jobbar på mer ärligt. Men på söndag ska vi prova hoppa, YEJ!!
Det ska bli riktigt kul. Vi ska se om vi lyckas ta oss till någon P&J mot slutet på våren, och så ska vi även försöka ta oss till någon LB dressyr, allt beroende på hur allt går så klart, det behövs mer träning på banan och mer fokusering på mig ist för allt annat, men det kommer, man måste ju träna på att tävla också. Det ska bli riktigt kul att komma igång och träna och tävla igen. även om det tar ett tag att komma igång ordentligt och faktiskt kanske placera sig.
Men det ska som sagt bli kul.



Och nu slipper ni läsa mer av den häsr skiten "Om mig" haha!! C ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar