Weightless

Weightless

lördag 28 februari 2015

Shoppaholick? Check!

Okej... Jag är dålig. Riktigt dålig! Jag har ju massor av ridbyxor, men jag kunde inte hålla mig när vi igår fick påfyllning på tre på ridbyxor som va på halva reapriset... Jag provade alla tre, och två av dom satt riktigt bra. Plus att jag ville köpa dom förut, men då tog dom ju slut i min storlek och då trodde jag att "nä det va inte meningen att jag skulle ha dom!"
Men nu när dom kom in igen köpte jag två av dom... Heheh!! Ett par bruna med guldiga detaljer, och ett par grön/beigea med silvrig dragkedja :D Wiiie!! Och för att försvara mig så fick jag två par helskodda as snygga ridbyxor för 312 svenska kronor, det är inte ens hälften av vad ett par av byxorna kostar, och jag har inte köpt nya ridbyxor på typ två och ett halv år! :D

Gårdagen va riktigt bra! Jag Gick upp as tidigt för att rida ut på den Röda Faran, eftersom jag började jobba 12. Anna va med och skulle egentligen ha ridit Gurra, men hon bestämde sig för att ta den lite lugnare hästen eftersom hon inte sätt Gurra in action förut, och bara rider sina egna hästar som hon känner sedan flera år tillbaka.
Gurra va mer i luften än på marken, fast när jag säger så ska ni inte tro att han flyger runt, han lättar kanske 5-10 cm från marken medans han fortsätter i samma tempo rakt fram, så det är liksom inga farliga grejer. Det är tillräckligt lite för att man ska kunna fortsätta skritta på långa tyglar och prata som att inget händer. och även om han taktar och tvärar så håller han sig lugnast om man bara fortsätter som man gjorde innan han började hålla på.
Jag skulle säga, som jag har sagt tidigare, att han har humor! Han tycker helt enkelt att det är tråkigt att skritta, så då gör han små saker för att han är pigg och glad. Han är en otroligt snäll häst och är bara glad på livet. Sedan om ryttare inte är van kan jag förstå att det kanske känns obehagligt, speciellt och han va som han va igår, då det blåste massor och då är han ännu mera på och vill bara att allt ska gå så fort. Fast han gör aldrig något så man får känslan av att man ska flyga av.

Idag där emot har jag en lugn dag! Idag händer inget, förutom att vi ska åka och handla mat. Vi skulle göra något mer man jag har glömt vad det va... Men imorgon ska jag till Gurra igen och då ska vi hoppa! Eller ja... det lär ju bli typ absolut max 50cm, men jag tänker räkna det som att hoppa, för jag kan inte hoppa :P

Hur som, nu ska jag bara sjunka ner lite extra i soffan och kola på när Cribbe spelar tv spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar