Weightless

Weightless

måndag 23 februari 2015

Om mig då... Del 2

Efter min ponnytid, så började jag jobba på Runsten, med 60 inackorderade hästar, 14 hästar i ägarens privata stall och, då när jag jobbade där i alla fall, tre lösdrifter. Enligt min uppfattning en av Stockholms absolut finaste anläggningar!

Väl där så hade jag först mammas häst en månad innan hon flyttade hem till mamma.
Den tiden har jag inte så mycket att berätta om då det inte va så mycket, mer än att hon va fin...



Efter det hade jag ett sto på foder, Malva, en c-ponny, en fjording! Min favorit ras! Jag hade henne innan hon skulle säljas och det tog en vecka... Så jag fick i alla fall en vecka med snögalopp barbacka! Haha! Det va helt underbart. Hon va verkligen otroligt go och en av jordens snällaste hästar.



När Malva åkt hade jag en häst som hette Algot, han hette egentligen något annan men kallades Algot, på foder i en månad. Han va en polsk (tror jag) import och har gått med i svenska landslaget i fälttävlan. Han va en perfekt läromästare han kunde allt, nästan. Jag kommer ihåg den gången jag skulle rida för KG på honom och det va hoppning innan, han gick mer på bakbenen än på alla fyra! Haha! Och KG tyckte jag skulle hoppa, no way, jag ville ha dressyr för hela slanten. Hur som så kan jag ju, precis som alla andra, inte säga något annat än att KG är awesome, han vet verkligen vad det är han pratar om, och det va också under den här lektionen jag insåg att jag inte kan ha Algot kvar. Han var en underbar häst, och otroligt rolig, men sättet man behövde rida honom på funkade inte för mig. Han behövde för mycket ben och för mycket hand. Nu säger jag absolut inte att han va hård i munnen eller så, bara att han behövde mer stöd än jag kunde ge, han behövde också mer driv för att komma till arbete, och asså, det är ju bara för att jag har ju inga ben! Jag kan rida hästar som är sega, och visst jag är duktig på att få dessa sega fram och för skänkeln, men det har otroligt mycket med att göra att jag driver med sätet, för mycket. Det va en av sakerna som KG försökte få mig att sluta med då Algot inte förstod vad det va jag menade över huvud taget. Så felet va helt mitt att det inte funkade.




Efter det va jag hästlös ett litet tag. Jag fick där emot hjälpa till och rida Sannas häst Quick Step, en av dom absolut trevligaste hästarna jag någonsin suttit på!



Hur som, nu ska jag till jobbet så del 3 kommer ;)

2 kommentarer:

  1. Wiie du har börjat blogga :D Nu kan jag läsa massa häst eftersom att jag inte har de i närheten längre..... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! Jaa... Jag är bara extremt dålig på att uppdatera, men ajg försöker i alla fall :)

      Radera